Veckobrev lager vecka 40

Säkerhet:

  • Inga tillbud under veckan

Personalinfo:

  • Vi har gjort klart med en ny medarbetare, han börjar hos oss den 31 oktober. Vi kommer att ha en eller 2 intervjuer till under veckan.

Avvikelser:

  • Under september har vi hittills haft 27 avvikelser vilket är en liten minskning gentemot föregående månad, till viss del beror det nog på att vi infört dubbelkoll på samtliga klienter. Men vi har mycket att jobba med för att få ner dessa avvikelser, nu gäller det verkligen för samtliga att vara mer noggranna vid både intag och uttag!

Viktiga händelser under veckan:

  • Vi har haft skyddsrond då vi har gått igenom kontor, lager samt en av våra bilar för att kontrollera att vi inte har några okända risker. Vi hade två allvarliga risker och det var en nödutgång på Recipharm som var låst, samt en nödutgång i Brandrum Norr som var blockerad. Här vill vi uppmana alla att se till att alla nödutgångarna låses upp på låsrundan samt att vi aldrig får ställa varor framför våra nödutgångar. Ni vet att det är en lampa i taket inne på lagerkontoret som blinkar rött när det är fel på någon av nödutgångarna. Förutom detta kom det upp några små punkter på ronden där de flesta redan är åtgärdade. Vi vill tipsa alla om att använda appen eller datorn för att rapportera förbättringsförslag eller saker som är trasiga i vårt IA-system. Om du har frågor kring detta kontakta Ann. Hon hjälper dig med lösenord och inlogg.
  • Då Livsmedelsverket var här på revision tillsammans med Recipharm i augusti fick vi en anmärkning på att vi bland annat hade spindelväv vid våra portar. Anticimex har därför varit här i veckan och satt upp insektsfällor.
  • Vi hade utbildning av Algol i veckan, en mycket bra och välbehövlig sådan.
  • Vi har idag (fredag) haft inventering på Kiiltos tekniska alkohol, allt stämde! 😊

 Info från trafiken:

  • Som vi vet har trafiken gått över i ett annat datorsystem för att hantera sina transportorder. Systemet heter Opter. I veckan har personal från Opter varit här och haft genomgång med transportledarna. Det kvarstår vissa saker att lösa men i det stora hela verkar det fungera bra. Vi ser många fördelar med det nya systemet. Vi fick positiv respons från Opter som tyckte Skoogs personal var så trevliga och positiva. Det är roligt att få höra.

Aktiviteter som är på gång:

  • Vi kommer under hösten få hjälp av Måns Bengtsson som skall göra sin praktik (LIA) hos både oss och trafiken, tanken är att Måns skall hjälpa oss ihop med Logsoft(Diracom) att hitta förbättringar vad gäller först och främst plocket, se över hur vi både praktiskt och systemmässigt kan förbättra hur vi jobbar idag.

Tips eller annat som är bra att ha koll på:

  • I vecka 40 sköts köksveckan av Liten.
  • I lagerschemat för vecka 40 ansvarar grp 3 för låsrundan och går också sen vecka.
  • Vi vill påminna om de uppdaterade rutinerna kring användning av samt kontroll och underhåll av våra truckar. Rutinerna sitter uppsatta på anslagstavlan på lagerkontoret. Ta en titt på dessa så du vet vad som gäller.

Syftet med veckobrevet är att skapa delaktighet i vad som har hänt och vad som är på gång på företaget. Veckobrevet tas fram av Jörgen Hultberg tillsammans med förmännen och ledningsgruppen. Om du vill veta mer eller har önskemål på innehåll, kontakta Jörgen jorgen.hultberg@skoogsakeri.se  tel: 073-909 59 95) eller förmännen.

Lämna ett svar